Wednesday, 22 June 2011

cuti sekolah !

pada cuti sekolah yang lepas,
adik-adik aku yang masih sekolah semuanya ada di rumah,
termasuklah Ashraf dan Azry yang bersekolah asrama.
maka,
aku pun tidak mahu terkecuali untuk berada di rumah di kala semua adik-beradik
dan sanak saudara berkumpul di rumahku.

lantas,
aku menyatakan hasratku untuk pulang pada jumaat malam 
hingga hari ahad ke kuantan dengan menaiki bas kepada housemateku merangkap kakakku,
Nur Fadilah :)
tetapi...
dia beria ingin menghantar aku ke kuantan katanya.
HAHA :D
maksudnya, dia pun mahu ke kuantan.
:)
sangat baik ini kakak woo~
sebab itu aku sayang sama dia !

kami tiba dengan selamat ke kuantan pada malam jumaat.
Alhamdulillah :)

***

esoknya, sabtu.
aku melakukan aktiviti biasa yang aku lakukan jika pulang ke kuantan.
jaga kuda di Taman Teruntum.
:)

inilah kakak aku.
dialah yang drive kereta dari shah alam ke kuantan.
menemukan aku kepada ahli keluarga aku.
dah pandai naik kuda :)
Jebat nama kuda tu.

***

malamnya, kami sekeluarga pergi ke Telok Cempedak.
ayah dan adik-adik lelaki aku yang dah pandai tengok bola semua tak pergi ikot sertai kami.
:)

well,
bola sepak kan.

so,
kami semua golongan puteri-puteri sahaja.
kecuali,
aemeer hamzah.
:)

hari itu, aemeer hamzah demam.
=.='
kesian dia.
tapi,
dia yang ajak kakak yati dia pergi sini.
dia yang pergi kat patung mcD ni.
ambil gambar, katanya.
bijak..bijak !

kami beli ais krim dan duduk atas pasir mengadap pantai.
masyuk~
:)

*Nelysa Syafira, Aemeer Hamzah, aku dan Kak Dila*
Aemeer Hamzah sibuk dengan Ultraman dia.
Kebetulan ada jual di salah satu booth yang terdapat di Telok Cempedak tu,
memandangkan Aemeer Hamzah sangat suka Ultraman dan pernah beberapa kali memesan 
agar aku membelikannya Ultraman lagi,
aku pun belilah.
:)
niat hati nak happy kan Aemeer Hamzah yang sedang demam.
"cepat sembuh ye sayang?..jgn demam ye sayang?"
dia hanya akan mengangguk.
lemah.
=.='
tapi kuat semangat tu.
:)
adik sapa?
adik kak long !
yay !
:)


ya.
memang adik kak long pun ! 
:)

ini...
tak pasti.
yang pasti malam itu dia memang sgt aktif.
melompat sana.
melompat sini.
macam tak pernah nampak betik.
tapi,
"takda satu pun snap lompatan kau yang menjadi ngah" :P
maaf.
HAHA :D

ini antara aksi adik aku,
Nurul Nelysa Syafira dan adik sepupu kami, Nur Adilah.

Aemeer Hamzah dah mula nampak ceria.
senyum sayang :)

ini sememangnya insan yang sentiasa menyokong aku.
akak aku,
Norkhayati.
sepupu aku.
sahabat aku.
:)
akak ajar adik-adik main pasir kan?

tengok?
semua pun ikot akak lah kan?
main pasir.

Aemeer Hamzah nak buat peace.
tapi,,
okay ape? :)
sebelah aku tu adik sepupu aku,
Siti Zulaiha.
:)

acik ita pun ada !
:)
anak-anak dia pun ada jugak join kami malam itu.
acik ita kata, tanam kaki dalam pasir tu terapi.
kami pun cuba.
:)

***

aku sangat-sangat menghargai detik waktu itu.
aku sangat gembira dan bahagia berada di samping mereka insan-insan 
yang amat aku sayang dan cinta.

tak sabar rasanya aku ingin menamatkan program praktikal aku ini dan balik ke rumah 
mendapatkan keluargaku nan tercinta.
huhu :)

terima kasih yang tidak terhingga kepada  kak dila yang memandu kami (aku, akak yati, leha dan ila)
pergi dan balik dari shah alam ke kuantan.
:)

TERIMA KASIH !
aku sayang keluarga aku !
:)

3 comments:

  1. betik ko..blash ko..hahahaha!!lawak~~..suker2

    ReplyDelete
  2. yay ! baru berkesempatan nak update..hehe :)

    ReplyDelete