Saturday 30 June 2012

Spaghetti Waha !

assalamualaikum..
selamat hari sabtu semua !
:)

dah lama rasanya tak memanjakan diri dengan blog,
rindu jugak di hati nak update blog.
hee

semalam aku masak spaghetti !
sebelum ni aku tak pernah minat pun makan
spaghetti, mungkin sebab sebelum-sebelum
ni aku makan yang tak kena dengan selera aku.
-.-'

tiba-tiba,
nak dijadikan cerita,
aku makan spaghetti yg di masak oleh best friend aku,
Wahadatul Arta'iah,
pehh !
rase dia lain macam,
kena pulak dengan selera aku !
HAHA
:D

**ini serius ye Waha ! bukan bodek, sebab
tekak aku memang tak berapa nak omputeh sangat.
so, bila yg tak kena dengan tekak aku memang 
tak boleh blah la..
:P

***

okay,
macam biasa,
memasak tu terapi jiwa aku,
aku main masak-masak spaghetti semalam.
:)

here we go ! 

ini bahan-bahan aku main masak-masak semalam.
:)

okay,
we go one by one.

ini adalah bawang besar yang telah dipotong dadu

ini pula ialah tomato yang jugak telah dipotong dadu.

manakala ini ialah cendawan butang yg telah aku potong kecil

sebabkan aku suka pedas,
aku tambah cili padi ni.
hehe

daging kisar,
aku prefer daging berbanding ayam
:)

dan ini sos spaghetti kimball cendawan

ini spaghetti halus - angel hair

cara-caranya :

untuk menyediakan kuahnya,

1. tumiskan bawang yang telah dipotong dadu. 
2. kemudian, masukkan tomato yang telah dipotong dadu tadi.
3. masukkan cili padi, cendawan butang, dan daging kisar.
4. masukkan sedikit sos cili.
5. masukkan sos spaghetti tu.
6. agak-agak daging tu dah masak, masukkanlah garam secukup rasa.
siappp !
:)

untuk menyediakan spaghetti,

1.rebus jela spaghetti tu,
masukkan sedikit planta dan garam.
2. agak-agak dah masak, toskan dan bilas la spaghetti tersebut.

maka spagetti sudah siap sedia untuk dimakan.
:)


tadaaaa ~

resepi ni aku belajar dari Waha !
sebijik mcm mana yg aku tengok dia masak.
ada pedas-pedas gituh !
so far, aku suka resepi yg ini !
:)

sekian,
wassalam.

No comments:

Post a Comment