Sunday 11 December 2011

Cintaku mengaum !


dulu aku pernah ada laptop,
pemberian ayah dan ibuku.
tak sampai beberapa bulan umurnya bersamaku,
aku sudah kehilangannya.

al kisah...
suatu hari,
masa aku pergi kelas,
ada orang yang tak berhati perut
memecah masuk bilik aku,
dan mengambil laptop aku tanpa izin aku
dan tidak memulangkannya hingga ke saat ini.
=.='

aku menangis, seakan-akan tak percaya
bahawasanya aku telah kehilangan laptop yang
baharu saja menjadi milikku.
=.='

okayy..
saja nak kenang sikit cerita lama,
kini aku sudah pasrah.
mungkin bukan rezeki aku untuk memilikinya.
:)

namun begitu,
aku sudah ada penggantinya !
oleh kerana aku amat sayangkan pengganti yang baru ini,
aku namakannya 'CINTAKU'.
aku berharap perkara lama takkan pernah berulang lagi.

tapi kali ni,
aku beli sendiri,
yang murah sikit,
note book.
:)

inilah CINTAKU aku !

aku pernah beli cover untuk make-up
CINTAKU.

tadi kak dila tanya,
"bila nak pasang cover ni?"

aku balas,
"kite tak cermat, akak tolong laa.."

dan kak dila setuju nak tolong aku !
yay !
:)


hah..kan aku dah cakap, kak dila cermat orangnya,
kalau aku takda guna pembarisnya.
:D

maka hasilnya,
tadaaa~

smart woo !
aku sukaaa !
:)

CINTAKU mengaum !

garang tak??
hehe
:)

aku sayang CINTAKU !

terima kasih kak dila !
sebab tolong make-up kan kite punya CINTAKU.
kite suka wajah baru CINTAKU !
:)


***



nak ucap terima kasih jugak kepada encik kumbang
sebab dah gantikan pencil case baru !
:)

sebelum ni...

hujung nya dah terkoyak habis,
masukkan pen,pensil, semua terkeluar balik,
serupa macam takda bekas.
hehe
:)

ini bukan kesan jahit,
ini adalah kesan stapled oleh kak dila yang perihatin !
:)
kak dila yang stapled pencil case aku.
tapi sekarang tidak lagi.
:)

jumaat lepas,
sewaktu berjalan-jalan dengan kak dila dan encik kumbang,
kami terberhenti di satu kedai,
dan aku berjaya mendapatkan ini dari encik kumbang !
tadaaaa~
:)

cantik !
:)
encik kumbang siap pesan, beli la yang besar sekali,
boleh kongsi untuk satu kelas terus.
=.='
mana ada besar,
biasa laa ni kan?
:P

kad birthday dari encik kumbang,
tahun 2009 punya.
:)

menjadi lebih bersemangat untuk ke sekolah !
hehe
:)

iklan :

nama saya Cinta,
umur saya dah 3 tahun !
hahah
:D

 sekian,
terima kasih.
:)

3 comments:

  1. ni perli ke ape ni????
    hehee..
    jaga cintamu baik-baik ya :)

    ReplyDelete
  2. acab : ape yang perlinya? tak paham sungguh ! =.='

    sheyra : siape 2 beradik itu? acab kah? =.='

    ReplyDelete