Friday 24 February 2012

Rainbow Cake !


pada suatu hari,
pada 15 Febuari 2012,
sehari sebelum birthday ibu aku,
aku dan sepupu karib aku,
Norkhayati telah sama-sama buat
rainbow cake.

nak bagi resepi memang aku tak ingat.
sebab aku ikut apa yang tertulis di bungkusan
tepung sponge cake yang aku
beli di kedai
'Barangan Kita'
:)

aku pun tak berpuas hati dengan kek tersebut,
entry ni sekadar untuk berkongsi pengalaman aku membuat
rainbow cake ni !
HAHA !
:D 


warna biru pekat


warna biru tak pekat


warna hijau daun pisang


warna merah hati


warna purple, tapi tak napak purple sangat,
purple gelap 


warna kuning telur


***

kesemua lapisan sponge cake tadi aku alaskan dengan
whipping cream yang telah aku putar hingga kembang,
hasilnya adalah sepeti berikut :


aku tabur chocolate rice dan 'pinky love'
:)


ini adalah hasilnya bila rainbow cake kami dipotong.
rupa nampak cantik,
tapi aku tak puas hati dengan rasa sponge cake aku.
-,-

aku ade post gambar kat Facebook,
memang ramai yg like,
sebab cantik,
macam satu pepatah,
"don't judge a book by its cover"

yes,
same goes with my cake,
rupa je cantik,
rasa belum tahu lagi.
HAHA !
:D

takpe,
cubaan pertama.
 ye dak??
HAHA !
:D

sedapkan hati sendiri.

okay,
sekian sahaja buat kali ini,
wassalam !
:)

No comments:

Post a Comment