Tuesday 19 July 2011

Durian dan Pulut !


petang semalam ayah pulang dengan membawa durian sebanyak 4 ikat.
4 biji seikat.

berapakah jumlah durian yang ayah bawa pulang?

pastinya : 16 biji !
:)

seikat rm10.
boleh tahan lah harga tu.
kalau dekat shah alam,
mahal !


dan,
syukur Alhamdulillah !
setiap biji yang kami makan rasanya berbeza dan semuanya sedap !
:)

puas hati sangat !
hehe
:)

aku memang penggemar durian dan rasanya dah lama aku tak menghadap durian macam semalam.
:P

bertambah selera aku bila durian tersebut di makan dengan pulut.
masyuk !!!
:D

aku ada jugak tanye kawan aku,
pernah tak makan pulut dengan durian?

ramai yang jawab pernah,
tetapi...
pulut dan durian yang kebanyakan mereka cakapkan itu bukanlah seperti yang aku maksudkan.
seperti contoh mereka,
pulut dengan kuah manis,
serawa durian denmgan pulut,
kuah durian makan dengan pulut, 
dan lain-lain lagi..
:)

yang aku maksudkan ni simple je.
buah durian yang fresh, tak perlu di masak,
di makan sebagai lauk kepada pulut.
kuahnya ialah air garam atau pun santan.
:)

cara makan ni ayah aku yang ajar,
memandangkan ayah orang utara,
mungkin orang utara tau cara makan durian macam ni.
:)

cara-caranya :

masaklah pulut dengan apa cara sekalipun,
ada yang kukus,
manakala ibuku cuma masak guna rice cooker.

sediakan air garam,
sebagai kuah.
jangan banyak sangat.
masin !
sesedap cukup rasa je.

dan..
pastinya di makan dengan buah durian. 
maaf gambar gegar.
ini jelah gambar yang ada pun nye !
sebab dah tak sabar nak makan.
:)

maka,
siap sedia untuk di makan :

peh !
memang mantap !
marbelous !
:)

No comments:

Post a Comment