Thursday 14 July 2011

selamatkan arnab !

" kaklong..arnab putih tu nak beranak...! "
jerit sara.

" anak dia dah terkeluar sikit dah ! 2 ekor ! cepat lah kaklong ! 
kite selamatkan dia ! "
jeritnya lagi.

aku?
tak boleh biar ni.
mesti kena tolong.
di samping selamatkan bayi-bayinya,
aku jugak kena selamatkan ibunya.
baru lepas beranak mesti takda tenaga dah.

ya !
aku kena tolong !

*
ada haiwan dalam bahaya.
ada haiwan dalam bahaya di sana.
wonderpet..wonderpet..
kami datang !

*

aku tak tahu kenapa aku agak geli atau seriau nak pegang arnab dewasa.
=.='

maka aku tunggu di sebelah pagar jelaa.
sorry sara !
sekurang-kurangnya kaklong ada untuk bagi semangat untuk sara selamatkan arnab tu.
:P

ada gaya penyelamat tak?
hehe
:D


arnab yang nak beranak ni memang suka larikan diri.
wah ! 
berjaya jugak akhirnya !
:D

wajah super heroin kite.
penuh kasih sayang.
hehe
:)






TETAPI.....................,








" inikan jantan.........itukan telur dia !"
kata ibu.

=.='

cet......................!

HAHAHAHAHAH 
:D







***





tapi,
ini kisah benar.


arnab kami beranak !
:)

tapi bukan yang putih tu.
hehe.

pagi tadi waktu nak bagi arnab makan, 
aku nampak 2 ekor baby arnab ni.

menguit-nguit atas lantai!

apa tu?

anak tikus kah?

hmmmm..

aku geli !



nanti dah tumbuh bulu baru comel !
:)

kali ni aku yang kena selamatkan depa.
jangan tak caya.

terpaksa.

sara dan auni pergi sekolah.

nak harap aemeer hamzah.
dia pun takot.

aku nak dapatkan baby-baby tu ke mak dia.
ni ha mak dia.
maklumlah.
baru lepas beranak,
agak agresif !

=.=' 

" hey arnab hitam..anak-anak kau perlukan kau..
depa perlu menyusu..
kesian lah kat depa.."

lebih kurang camtulah dialog aku dengan dia.
tapi,
dia kan binatang.
=.='

binatang tetap binatang.
hehe
:)

***

apa pun jua,
aku tahu family aku sayangkan arnab,
aku pun tidak terkecuali.
tak sabar nak tunggu 2 ekor anak arnab tu besar sikit!
baru aku boleh pegang-pegang !
:)

No comments:

Post a Comment